Verantwoord beleggen

Brand New Day / Media.Monks
Campagnestrategie & gedragsadvies

Brand New Day is een bekende naam op het gebied van individuele pensioenbeleggingen. Maar hun beleggingsrekening is minder bekend. Zaak om hier verandering in te brengen middels een campagne.

Probleem

In het licht van de opkomst van bitcoingokkers en cryptoboefjes, is een aanzienlijk deel van de doelgroep terughoudend geworden om te starten met beleggen. Vrees om verkeerd te investeren door gebrek aan inzicht of het gevoel van verminderde controle over hun geld speelt hierbij een grote rol. Bovendien wordt beleggen vaak als complex beschouwd. De uitdaging lag dan ook om in deze beleggingsangst te verminderen door met Brand New Day te beleggen.

Inzicht

Uit strategisch onderzoek kwamen de volgende gedragsbepalers en uitgangspunten naar voren:

  • Verliesaversie:
    Mensen ervaren verlies intenser dan het positieve gevoel van winst. We willen de focus verleggen van de risico's van beleggen naar de positieve aspecten ervan en benadrukken de zekerheid van de negatieve rente op je spaarrekening. 

  • Onzekerheid:
    Mensen houden niet van onzekerheid en machteloosheid. Vooral bij beleggen vinden mensen het moeilijk om actief een keuze te maken als ze niet vertrouwd zijn met het onderwerp. Om deze drempel te overwinnen, positioneren we Brand New Day als de partner in deze wereld en als de veilige keuze. We benadrukken dat beleggen met verstand en oog op de toekomst gebeurt, zonder spanning en sensatie.

  • Sociaal bewijs:
    Mensen zijn kuddedieren en kijken naar anderen, vooral als het gaat om beleggen. Hoe meer erover wordt gesproken, hoe meer de doelgroep gaat overwegen of beleggen ook iets voor hen is. In onze communicatie maken we gebruik van sociaal bewijs door te benadrukken dat 1 op de 5 Nederlanders een solide buffer opbouwt door te beleggen.

Oplossing

Met deze strategie willen we de bekendheid van de algemene beleggingsrekening van Brand New Day vergroten en potentiële klanten overtuigen om te starten met beleggen, door het veranderen van het perspectief. We laten zien dat beleggen bij Brand New Day geen onoverkomelijk risico inhoudt, maar eerder een verstandige en lonende keuze is voor de toekomst.

Dit alles kwam tot leven in een levendige wereld, waarin Sander Schimmelpenninck de kijkers meenam langs de valkuilen van verdampt spaargeld, cryptocowboys en de verleiding van snel rendement. Temidden van deze risico's benadrukte hij het belang van geduld. Bij Brand New Day zien we verantwoord beleggen als een kwestie van tijd nemen, risico spreiden en kosten minimaliseren. Hierdoor stapelt rendement zich op rendement, en bouw je een goede buffer voor de toekomst op.

Previous
Previous

Weird is Wonderful - Imagine Film Festival

Next
Next

Niets is gevaarlijker dan het spoor - ProRail