Take control
LVNL / Media.Monks
Employer branding / Campagne strategie
Luchtverkeersleiding Nederland waarborgt al meer dan 90 jaar de veiligheid van ons luchtruim.
Probleem
LVNL heeft behoefte aan een snelle instroom van nieuwe mensen, zowel luchtverkeersleiders als technici. Echter, de doelgroep is onvoldoende bekend met de mogelijkheden en kansen die LVNL biedt.
Oplossing
Uit onderzoek kwam naar voren dat de doelgroep vaak niet bekend is met of vooroordelen heeft over het werk als luchtverkeersleider. En in hun oriëntatie zoeken ze banen op basis van hun studie en minder op hun competenties.
Om de doelgroep te activeren en bewust te maken van de mogelijkheden bij LVNL, hebben we gekozen voor een innovatieve aanpak: Met 'Take Control' een interactieve podcast avontuur. Waarbij we inspelen op de behoeften van de jongeren, zoals de wens om impact te maken, uit te blinken en controle te hebben over hun carrière.
De 'Take Control' podcast is een meeslepend audio-avontuur dat de luisteraars in de huid van een luchtverkeersleider plaatst. Door middel van keuzes die ze tijdens het verhaal maken, beïnvloeden ze het verloop van het avontuur. Zo ervaren ze de uitdagingen en complexiteit van het werk als luchtverkeersleider uit de eerste hand.
Met dit interactieve podcast avontuur dagen we onze doelgroep uit om hun probleemoplossend vermogen en competenties te ontdekken. Om luchtverkeersleider te worden moet je beschikken over een behoorlijk aantal competenties. Multitasken, overzicht, stressbestendigheid. Jongeren weten vaak niet of ze over deze competenties beschikken. Ze krijgen de kans om te ervaren of ze geschikt zijn voor een carrière als luchtverkeersleider. Door de unieke en meeslepende ervaring van de podcast, creëren we naamsbekendheid voor LVNL en zorgen we voor positieve associaties met het werk als luchtverkeersleider.