Alles ist wissenschaft

Deutsches Museum / KesselsKramer
Merk en campagne strategie

Het Deutsches Museum is het grootste wetenschapsmuseum ter wereld. Met vijf locaties hebben ze meer dan 13 km2 aan tentoonstellingen, waarin meer dan 125.000 objecten worden geëtaleerd.

Probleem

Het vernieuwen van een eeuwenoud museum en verkopen aan een jong publiek.
Na een uitgebreide renovatie die het hele museum transformeerde, zocht het Deutsches Museum naar een campagne om nieuwsgierigheid te wekken voor hun vernieuwde instelling. Een mooi moment om zich ook deels te herpositioneren en het stoffige imago van zich afschudden en daarbij een nieuwe doelgroep aantrekken: millennials en Gen Z. De grote vraag was: Hoe breng je een museum dat al meer dan een eeuw bestaat en met een verzameling van vrijwel alles, op een frisse en moderne manier onder de aandacht?

Inzicht

Waar wetenschap de waarheid omhelst, wordt die gecreëerd door te trotseren wat al bekend is.
Wetenschap vormt de basis om de wereld om ons heen te begrijpen. En een ander perspectief vormt de basis voor wetenschap. Het draait om het uitdagen van de norm en om anders naar dingen aan te kijken. Dingen de we nu wellicht voor lief nemen, maar ooit niet de norm waren.

Oplossing

Het Deutsches Museum heeft zoveel te bieden dat het onmogelijk is om één aspect van de collectie te benadrukken in de communicatie. Daarom maken we de diversiteit van de collectie juist tot onze kracht: ALLES IS WETENSCHAP.

We introduceren de nieuwe propositie 'Museum of ALLES', waarbij we de diversiteit van de collectie benadrukken. Want alles is wetenschap. We presenteren 'ALLES' op een gestructureerde manier door een selectie van 400 objecten uit de collectie in een wetenschappelijk raster te tonen, dat doet denken aan de ‘Wunderkammers’ van vroeger.

Uit onderzoek blijkt dat de doelgroep voortdurend uitdaging zoekt in hun persoonlijke ontwikkeling. Van het luisteren van podcast tot lezen van non-fictie boeken in hun vrije tijd. Overal valt een les uit te halen. In onze campagne haken we hier speels op in door op een nieuwe manier naar alledaagse dingen te kijken.

Previous
Previous

Zorg dat Brexit jouw bedrijf niet in de weg zit - Ministerie van Algemene Zaken

Next
Next

De kracht van biodiversiteit - Naturalis